Thursday, March 25, 2010

Yazid & Villma




Assalamualaikum wbt.


Sudah hampir seminggu lebih lagi IGK dimaklumkan tentang perancangan kawan kita ni, tapi tak sempat nak pos, dan kalau tak ada gambar tak seronok juga kan? Jadi alang2 IGK tunggu gambar-gambar dari saudara Yazid. Kepada saudara yazid dan kawan-kawan yang lainnya, harap maaflah kerana kelewatan yang berlaku. IGK juga ingin mengucapkan sekalung penghargaan atas usahasama saudara Yazid yang sangat proaktif.

Yazid kalau pada sesiapa yang tak kenal adalah orang Pulau Pinang, masa dekat KISAS dulu beliau adalah pelajar kelas 404 dan 504, juga menjadi ahli BADAR. Selepas SPM, Yazid sambung belajar di Nilam Puri,Kelantan kemudian ke Asasi UM sebelum menyambung Ijazah.

Sempat juga IGK temuramah Yazid secara live, dan pernah melawat rumahnya di Taman Guar Perahu tu, kesimpulannya dari apa yang kami bincangkan, memang IGK dapat tengok si Yazid ni ada rentak dan pendirian sendiri. Outspoken person dan untunglah dia masuk KISAS, nanti bila dah grad boleh la sumbang tenaga ye Yazid? Jadi langkah fasa yang beliau sudah alami ni, adalah langkah permulaan lah orang kata, sebelum terbentuknya famili muslim dan kemudian generasi-generasi akan datang yang bakal berkhidmat kepada agama khususnya.

Mohd Yazid bin Mohd Noor telah bersahabat dan berkenalan dengan Villma Nabiha binti Md. Affindi hampir 4 tahun. Tunang beliau merupakan pelajar Ijazah Bioteknologi di UM, dan untungnya mereka ni berkongsi pengajian, umur, batch, dan kolej. Yazid orang jati Pulau Pinang dan menetap di Taman Guar Perahu, Bukit Mertajam, Pulau Pinang bersama keluarga tercinta. Merupakan anak ketiga dalam keluarganya. Pasangannya pula merupakan orang Johor dan kini bermastautin di Putrajaya.

Majlis pertunangan telah diadakan secara sederhana di rumah beliau dan dihadiri oleh saudara mara serta beberapa sahabat dari UM (nak tolong jadi buruh kasar katanya). Majlis bermula pukul 2 petang.

Sedikit perkongsian dari Yazid dengan memetik Firman Allah dari surah An-Nur ayat 32 yang bermaksud: “Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian antara kamu, dan dan orang-orang yang layak berkahwin dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan mampukan mereka dengan kurniaanNya. Dan Allah Maha Luas (pemberianNya) lagi Maha Mengetahui.”

IGK mendoakan supaya ikatan diberkati Allah dan semoga dimurahkan rezeki dan kelak dipersatukan sebagai suami isteri pula dalam masa terdekat. Semoga dengan pertemuan dan ikatan ini, Yazid dan Villma akan lebih tenteram hati dan lebih fokus dalam melaksanakan agenda kehidupan. Semoga kalian diberkahi Allah!

Sekian sahaja dari IGK! Jangan lupa kepada yang dekat luar sana, kalau sudah sampai seru, jangan lupa sebarkan seruannya ya.

Wassalam...

3 pendapat geng:

YAZID said...

tima kasih bro akmal...may Allah bless u for all of ur effort to retain our ukhuwwah..usaha ang mmg kami suma hargai...

mohdfitri88 said...

vilma nabiha classmate aku kt smakj..ooyeaahhh..hahaha

YAZID said...

haha lama dah aku tau bro villma classmate ko...die pn still ingt ko lg sbb ko sorg jek smakj geng die yg g kisas...kt UM ni ade pa'an , nizar, josh, meot..sumer tu batch aku ngn villma...ko ble nk kawen bro? hihi